5 grzechów głównych facebookowego fanpage’a

Wystrzegaj się ich, a będziesz spać spokojnie :) Bo przecież zależy Ci na tym, aby Twój fanpage prowadzony na Facebooku był czytany, odwiedzany i lubiany, prawda?

1. Profil na Facebooku to nie to samo co fanpage
Pamiętaj, na prywatnym profilu nie zakładaj profilu dla firmy, bo w przeciwieństwie do fanpage’a firmowego nie ma on racji bytu! Jest  to niezgodne z regulaminem i w ostateczności może zostać zablokowany, a w raz z nim utracisz wszystkich użytkowników.
Tak jak powinieneś rozróżniać spódnicę od sukienki, tak samo powinieneś odróżniać profil od fanpage’a.

2. Brak celu i strategii 
Brak celu i strategii jest jak wyjście na zakupy, gdy nie wiesz czego chcesz… Marnujesz swój czas, robisz się zły i głodny, a  w ostateczności wychodzisz z pustymi rękoma…

3. Tylko Facebook
Chcesz wypromować swoją markę, skierować odbiorców do poznania Ciebie i Twojej oferty, pamiętaj: fanpage stanowi jedno z miejsc gdzie może Cię odnaleźć i poznać, nie zapominaj,
że Twoja strona internetowa jest Twoją wizytówką, do której zapraszasz wszystkich użytkowników.  Wizyta na Twojej witrynie jest jak zaproszenie nowo poznanych osób do domu, dajesz się im poznać, ukazujesz swoje słabe jak i mocne strony, dajesz im powodu do bliższej znajomości i częstszych wizyt.

4. Brak regularnych wpisów
Ostatni wpis dodałeś miesiąc,dwa temu… bo… bo były ważniejsze sprawy, był upał, bo była burza, bo miałeś lenia, bo jeszcze zdążysz… wymówka lekarstwem na całe zło. Nie dbasz o czytelników i sprawiasz tym samym, że zapominają o Tobie. Pamiętaj, że zbyt częste wpisy również mogą zniechęcić czytelnika!

5. Brak grafiki lub nudne grafiki
Z dobrą grafiką jest jak z wizytą w piekarni, przychodzisz po kajzerkę, a wychodzisz z ptysiem, bo przyciągnął Twoją uwagę. Wchodzisz na fejsa, tylko na chwilę, ale Twoją uwagę przyciągają w pierwszej kolejności fotki, grafiki itp.  Zamiast spędzić tam 5-10 minut (tak jak planowałeś), nagle mija godzina! Przyciągnij wzrok, zdobądź czytelnika.

6. Treść, treść, treść…
Ludzie są wzrokowcami i żyją w ciągłym biegu, jeżeli Twój post jest za długi i nie ma przyciągającej wzrok grafiki, automatycznie jest porzucany. Nie bądź gadułą, twórz, intryguj,  zaciekawiaj, wzbudzaj zainteresowanie.

7. Brak interakcji 
Pozostawienie użytkowania samemu sobie, nie poświęcanie mu uwagi, brak możliwości kontaktu z nim jest jak wyjście na pierwszą, nieudaną randkę. Rzadko kiedy umawiamy się na następną… Daj szansę drugiej osobie, zachęć ją do działania, kontaktu, zbliżenia, poznania Ciebie i Twojej marki!

Więcej grzechów się wystrzegaj, dokonane napraw i staraj się ich nie popełniać!
Stwórz przyjazne miejsce, gdzie każdy będzie chciał się zatrzymać, zostać na dłużej i wracać z wilczym apetytem na nowe posty.

Waszym zdaniem jakich jeszcze „fejsbukowych grzeszków” nie należy popełniać?
Piszcie w komentarzach!

Pozdrawiam Pani Zetka

Reklamy

One thought on “5 grzechów głównych facebookowego fanpage’a

Podziel się opinią

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s